RT Correspondent Faces Disciplinary Review After ‘Misguided’ Praise of Stalin’s Gulags

RT’s Kremlin-financed Washington Correspondent Sameera Khan will face a “disciplinary review” after posting memes to Twitter praising the gulags of Joseph Stalin.
“RT strongly condemns the posts in question. Ms Kahn’s post…

RT’s Kremlin-financed Washington Correspondent Sameera Khan will face a “disciplinary review” after posting memes to Twitter praising the gulags of Joseph Stalin.

“RT strongly condemns the posts in question. Ms Kahn’s posts do not represent the network, and were uninformed and misguided. RT is conducting a disciplinary review related to the situation,” a spokesperson told TheWrap on Tuesday.

Khan, a former Miss New Jersey, shared two memes Monday that suggested the Soviet prison camps weren’t actually so bad and that their brutal reputation was a result of “capitalist” propaganda. She came in for immediate criticism online before ultimately deleting the posts — and her entire Twitter account.

“Capitalists fooled you … again,” read the memes that go on to list a number of “facts” including, “Freedom of speech allowed,” “Education, music and theater for prisoners” and “Sentence revoked on good conduct.”

None of these things are true. In one meme, an area dedicated to “source” instead read that “Stalin haters won’t believe any source”

Internet sleuths soon discovered many more instances of Khan praising the dictator in other tweets.

“No man has made a greater contribution to history than Stalin,” she told a Twitter user, before saying that nobody should be reading “western propaganda.”

In other tweets, Khan actively worked to downplay the atrocities of Stalin’s tyranny, according to another Twitter user.

Joseph Stalin ruled the Soviet Union from the mid 1920s until his death in 1953. His regime caused the deaths of millions of Russians, with many of them dying in his gulag prison network.

RT — formerly known as Russia Today — is Russia’s premiere state media enterprise and has been required to register as a “foreign agent” in the United States since November 2017. A rep for the company did not immediately respond to a request for comment from TheWrap.

In a statement some hours before she deleted her Twitter account, Khan apologized for the memes.

“I have just found out that the memes I shared re: Stalin’s gulags were inaccurate. My apologies to all those who were offended,” she said. “I also in no way intended to make light of the tragic mass persecutions they took place under the Stalin regime and I again apologize for sharing this misleading and offensive information.”

Related stories from TheWrap:

Watch Kremlin-Backed Russia Today Take Over C-SPAN's Feed (Video)

Russia Today Reporter Quits Over Malaysian Plane Crash Coverage

Barbara Walters Rips Russia Today Anchor Who Quit: She's Not 'A Hero' (Video)

'The Death of Stalin' Review: Is This 1950s Russia, or Today's Washington?

Russian Media Mourns Ed Schultz: ‘Champion of the American Working Class’

RT America, the U.S.-based media outlet funded by Vladimir Putin’s Russian government, issued a lengthy statement of condolence on Thursday after the death of American broadcaster Ed Schultz, who was an anchor for the channel since 2016.

“Ed was a champion of the American working class. He saw government as a potential force for good, gave voice to labor unions, spoke inconvenient truths about American foreign policy, and wanted the U.S. to be a role model for the world,” read a statement from the network. “He was praised for his ability to think creatively, ask the tough questions, and give opponents the benefit of the doubt.”

Those sentiments were echoed by Schultz’s bosses, who took care to note his “patriotism.”

Also Read: Russia’s Sputnik News Casually Imagines ‘Nuclear Explosion Outside White House’ (Video)

“He was an unconditional patriot of his country, an honest and principled man,” said RT chief editor Margarita Simonyan. “When the campaign against RT America began and the channel was forced to register as a ‘foreign agent,’ Ed set an example for all of us, saying: ‘Let them call me what they want, I am going to speak the truth no matter what.’”

RT, formally known as “Russia Today,” had long been derided by media critics as a mouthpiece of the Russian government designed to spew Kremlin propaganda. In November, 2017 it was forced to register with the U.S. government as a foreign agent.

Russia Today’s brilliant, ugly, paranoid outdoor advertising campaign in Brooklyn… pic.twitter.com/thMRHjERs8

— Noah Shachtman (@NoahShachtman) August 15, 2014

Also Read: Ed Schultz, Former MSNBC Host, Dies at 64

Since the launch of their English language “America” bureau, the network sought to enlist high-profile American stars like Schultz and CNN icon Larry King to convey its message.

In a memorial of its own, RT’s sister propaganda network Sputnik tellingly remembered Schlutz for how he “pushed back against claims in the mainstream US media that Russia had interfered in the presidential election in favor of Donald Trump.”

Schultz’s unfounded claims fit well into Vladimir Putin preferred narrative, but is broadly at odds with a wide consensus of of United States intelligence agencies and members of both parties.

Before joining RT, Schultz spent six years an an anchor for MSNBC.

Related stories from TheWrap:

Chris Evans Wishes Alter Ego Captain America Happy Birthday: ‘I Hear 100 Is the New 20’

‘First Purge’ Takes First Shot at Box Office With $9.3 Million Start on July 4

Fox News Host Kimberly Guilfoyle Parties With Trump and Don Jr at White House

‘Morning Joe’ Mocks Alan Dershowitz for Lost Martha’s Vineyard Friends: ‘McCarthyism Is Back’

RT America, the U.S.-based media outlet funded by Vladimir Putin’s Russian government, issued a lengthy statement of condolence on Thursday after the death of American broadcaster Ed Schultz, who was an anchor for the channel since 2016.

“Ed was a champion of the American working class. He saw government as a potential force for good, gave voice to labor unions, spoke inconvenient truths about American foreign policy, and wanted the U.S. to be a role model for the world,” read a statement from the network. “He was praised for his ability to think creatively, ask the tough questions, and give opponents the benefit of the doubt.”

Those sentiments were echoed by Schultz’s bosses, who took care to note his “patriotism.”

“He was an unconditional patriot of his country, an honest and principled man,” said RT chief editor Margarita Simonyan. “When the campaign against RT America began and the channel was forced to register as a ‘foreign agent,’ Ed set an example for all of us, saying: ‘Let them call me what they want, I am going to speak the truth no matter what.'”

RT, formally known as “Russia Today,” had long been derided by media critics as a mouthpiece of the Russian government designed to spew Kremlin propaganda. In November, 2017 it was forced to register with the U.S. government as a foreign agent.

Since the launch of their English language “America” bureau, the network sought to enlist high-profile American stars like Schultz and CNN icon Larry King to convey its message.

In a memorial of its own, RT’s sister propaganda network Sputnik tellingly remembered Schlutz for how he “pushed back against claims in the mainstream US media that Russia had interfered in the presidential election in favor of Donald Trump.”

Schultz’s unfounded claims fit well into Vladimir Putin preferred narrative, but is broadly at odds with a wide consensus of of United States intelligence agencies and members of both parties.

Before joining RT, Schultz spent six years an an anchor for MSNBC.

Related stories from TheWrap:

Chris Evans Wishes Alter Ego Captain America Happy Birthday: 'I Hear 100 Is the New 20'

'First Purge' Takes First Shot at Box Office With $9.3 Million Start on July 4

Fox News Host Kimberly Guilfoyle Parties With Trump and Don Jr at White House

'Morning Joe' Mocks Alan Dershowitz for Lost Martha's Vineyard Friends: 'McCarthyism Is Back'

Russian News Network RT On Washington DC Airwaves? Nyet!

Russian broadcaster RT is being taken off the air in Washington, DC as of midnight on Sunday.
The English-language channel, formerly known as Russia Today, has been described by US intelligence agencies as “state-run propaganda.” RT counters that it is a news operation that provides alternative information under the slogan, “Question More.”
RT is carried by digital stations WNVT and WNVC in the Northern Virginia area, and the stations’ owner auctioned off its share…

Russian broadcaster RT is being taken off the air in Washington, DC as of midnight on Sunday. The English-language channel, formerly known as Russia Today, has been described by US intelligence agencies as “state-run propaganda.” RT counters that it is a news operation that provides alternative information under the slogan, “Question More.” RT is carried by digital stations WNVT and WNVC in the Northern Virginia area, and the stations’ owner auctioned off its share…

From Russia With Grudge? C-SPAN Web Feed Hijacked By State-Run Russia Today

That 400-pound guy sitting in his bed has struck again.
The state-run international TV station Russia Today overtook the online feed of C-SPAN, the public affairs network that broadcasts proceedings of both houses of Congress, for about 10 minutes today. The takeover interrupted coverage of political blather about the Securities and Exchange Commission Regulatory Accountability Act.
C-SPAN, master of understatement, say it is are “looking into it,” and a rep told…

That 400-pound guy sitting in his bed has struck again. The state-run international TV station Russia Today overtook the online feed of C-SPAN, the public affairs network that broadcasts proceedings of both houses of Congress, for about 10 minutes today. The takeover interrupted coverage of political blather about the Securities and Exchange Commission Regulatory Accountability Act. C-SPAN, master of understatement, say it is are “looking into it,” and a rep told…

Russia Today’s UK Bank Accounts Frozen, Says Editor

The UK bank accounts of state-run multilingual broadcaster Russia Today have been frozen, according to its editor-in-chief- Margarita Simonyan.
She took to Twitter to announce the news on Monday saying: “They’ve closed our accounts in Britain. All our accounts. ‘The decision is not subject to review.’ Praise be to the freedom of speech!”

Нам закрыли счета в ‘ритании. ‘се счета. ‘Решение пересмотру не подлежит’. “а здравствует свобода слова!
— Маргарита Симоньян (@…

The UK bank accounts of state-run multilingual broadcaster Russia Today have been frozen, according to its editor-in-chief- Margarita Simonyan. She took to Twitter to announce the news on Monday saying: "They've closed our accounts in Britain. All our accounts. 'The decision is not subject to review.' Praise be to the freedom of speech!" Нам закрыли счета в 'ритании. 'се счета. 'Решение пересмотру не подлежит'. "а здравствует свобода слова! — Маргарита Симоньян (@…