Larry King Slams Former Network CNN: ‘Stopped Doing News a Long Time Ago’

Former CNN host Larry King didn’t hold back when he criticized his former employer for abandoning news in favor of its heavy coverage of President Donald Trump.

“CNN stopped doing news a long time ago, they do Trump,” King told RT America on Tuesday. “Fox is Trump TV. And MSNBC is anti-Trump all the time.”

King criticized CNN for carrying Trump “more than Fox News,” leading up to the 2016 presidential election — something that has now made Trump “the story” in America, King argued. “I would bet that 98 percent of all Americans mention his name at least once a day.” King said that the media is now shunning important news stories — like the “vicious winds and storms in the Northeast the other day” — with its nonstop coverage of Trump.

Also Read: Jerry Seinfeld vs Larry David: Who’s the King of Nothing Now?

The 84-year-old broadcaster skewered the president as well, calling him “crazed” and saying he has authoritarian motives.

“I’ve known Donald for 40 years,” King said. “I know the good side of Donald, I know the bad side of Donald, I think he would like to be a dictator. I think he’d love to be able to just run things. So he causes a lot of this.”

CNN and the White House did not immediately respond to TheWrap’s request for comment.

Also Read: ‘People v OJ Simpson’ Writers Explain 5 Things They Made Up

King became the face of CNN in 1985 when he started hosting “Larry King Live,” his nightly one-hour interview show. He’s since hosted a program on RT America since 2013.

Coincidentally, King had glowing things to say about the network now cutting his checks. RT “is one of the few channels doing news,” he said.

RT — formerly known as “Russia Today” — is a Kremlin-backed news agency that was forced to register as a “foreign agent” by the U.S. Justice Department last year. RT was dubbed a “state-run propaganda machine” by the Office of the Director of National Intelligence.

Related stories from TheWrap:

‘Shark Tank’ Alum Nate Holzapfel Sued Over ‘Mock’ Larry King Interview

Larry King Says That ‘Poorly Written’ Second Amendment Should Be Repealed (Video)

Larry King Denies Sexual Misconduct Allegations: ‘They’re Utterly False’

Former CNN host Larry King didn’t hold back when he criticized his former employer for abandoning news in favor of its heavy coverage of President Donald Trump.

“CNN stopped doing news a long time ago, they do Trump,” King told RT America on Tuesday. “Fox is Trump TV. And MSNBC is anti-Trump all the time.”

King criticized CNN for carrying Trump “more than Fox News,” leading up to the 2016 presidential election — something that has now made Trump “the story” in America, King argued. “I would bet that 98 percent of all Americans mention his name at least once a day.” King said that the media is now shunning important news stories — like the “vicious winds and storms in the Northeast the other day” — with its nonstop coverage of Trump.

The 84-year-old broadcaster skewered the president as well, calling him “crazed” and saying he has authoritarian motives.

“I’ve known Donald for 40 years,” King said. “I know the good side of Donald, I know the bad side of Donald, I think he would like to be a dictator. I think he’d love to be able to just run things. So he causes a lot of this.”

CNN and the White House did not immediately respond to TheWrap’s request for comment.

King became the face of CNN in 1985 when he started hosting “Larry King Live,” his nightly one-hour interview show. He’s since hosted a program on RT America since 2013.

Coincidentally, King had glowing things to say about the network now cutting his checks. RT “is one of the few channels doing news,” he said.

RT — formerly known as “Russia Today” — is a Kremlin-backed news agency that was forced to register as a “foreign agent” by the U.S. Justice Department last year. RT was dubbed a “state-run propaganda machine” by the Office of the Director of National Intelligence.

Related stories from TheWrap:

'Shark Tank' Alum Nate Holzapfel Sued Over 'Mock' Larry King Interview

Larry King Says That 'Poorly Written' Second Amendment Should Be Repealed (Video)

Larry King Denies Sexual Misconduct Allegations: 'They're Utterly False'

RT Reporter Exits Network After ‘Misguided’ Praise of Stalin’s Gulags

RT America’s Washington correspondent Sameera Khan has left the network just days after tweeting out praise of Russian dictator Joseph Stalin’s gulags.

In a Twitter thread, Khan said that last Friday was her last day at the Russian state-owned media company and that her departure was planned weeks before her comments about the Soviet prison camps.

“As many of you may already know, I resigned from my position at RT a couple of weeks ago. Friday was my final day of work,” she said. “I would like to take this opportunity to thank all of my colleagues in DC, London, and Moscow for their consistent support, guidance, and cooperation. It was an absolute privilege to work with such an outstanding group of people.”

“I submitted my resignation on September 30th — a week prior to that hilariously overblown tweet,” she added. “I am sure there will be many questions/concerns/conspiracy theories surrounding my resignation, and I plan to address them all.”

Also Read: RT Correspondent Faces Disciplinary Review After ‘Misguided’ Praise of Stalin’s Gulags

As many of you may already know, I resigned from my position at RT a couple of weeks ago. Friday was my final day of work.

— Sameera Khan (@SameeraKhan) October 13, 2018

I would like to take this opportunity to thank all of my colleagues in DC, London, and Moscow for their consistent support, guidance, and cooperation. It was an absolute privilege to work with such an outstanding group of people.

– Sameera Khan (@SameeraKhan) October 13, 2018

Considering recent news reports, I am sure there will be many questions/concerns/conspiracy theories surrounding my resignation, and I plan to address them all.

– Sameera Khan (@SameeraKhan) October 13, 2018

I submitted my resignation on September 30th — a week prior to that hilariously overblown tweet.

– Sameera Khan (@SameeraKhan) October 13, 2018

Khan, a former Miss New Jersey, stirred internet outrage after sharing a pair of memes downplaying the atrocities of Stalin’s prisons of the 1930s through 1950s.

“Capitalists fooled you … again,” read the memes that go on to list a number of “facts,” including “Freedom of speech allowed,” “Education, music and theater for prisoners” and “Sentence revoked on good conduct.”

None of these things are true. In one meme shared by Khan, it attributed a bulleted list of claims to a “Source: Stalin haters won’t believe any source.”

RT’s Washington correspondent and former Miss New Jersey keeping it classy by white washing the gulag pic.twitter.com/YYLGWx2EgD

— Ian Bateson (@ianbateson) October 8, 2018

Also Read: Jeffrey Tambor Disappeared From ‘Stalin’ Movie Poster

Stalin’s murderous decades ruling the Soviet Union caused tens of millions of deaths, with many of them  happening in his gulag prison network.

In a statement, Khan’s then-employer condemned the remarks and promised to investigate the issue and whether the tweets merited disciplinary action.

“RT strongly condemns the posts in question. Ms Kahn’s posts do not represent the network, and were uninformed and misguided. RT is conducting a disciplinary review related to the situation,” a spokesperson told TheWrap at the time.

It’s unclear whether that review was ever completed or why RT would launch an investigation into an employee that was already planning to leave the network. Khan did not immediately respond to request for comment from TheWrap. An RT spokesperson would only would confirm that she had resigned and refused to answer any specific questions.

Khan herself ultimately backed away from her claims about Stalin, tweeting out an apology last week before briefly deactivating her account.

“I have just found out that the memes I shared re: Stalin’s gulags were inaccurate. My apologies to all those who were offended,” she said. “I also in no way intended to make light of the tragic mass persecutions they took place under the Stalin regime and I again apologize for sharing this misleading and offensive information.”

This might be the best tweet ever pic.twitter.com/zhMG6z2EEu

– Jesse Singal (@jessesingal) October 9, 2018

Related stories from TheWrap:

RT Correspondent Faces Disciplinary Review After ‘Misguided’ Praise of Stalin’s Gulags

GOP Congressman Denounces Family for Endorsing Opponent: ‘Stalin Would Be Proud’

16 Hollywood Movies Banned in Other Countries, From ‘Noah’ to ‘The Death of Stalin’ (Photos)

Jeffrey Tambor Disappeared From ‘Stalin’ Movie Poster

RT America’s Washington correspondent Sameera Khan has left the network just days after tweeting out praise of Russian dictator Joseph Stalin’s gulags.

In a Twitter thread, Khan said that last Friday was her last day at the Russian state-owned media company and that her departure was planned weeks before her comments about the Soviet prison camps.

“As many of you may already know, I resigned from my position at RT a couple of weeks ago. Friday was my final day of work,” she said. “I would like to take this opportunity to thank all of my colleagues in DC, London, and Moscow for their consistent support, guidance, and cooperation. It was an absolute privilege to work with such an outstanding group of people.”

“I submitted my resignation on September 30th — a week prior to that hilariously overblown tweet,” she added. “I am sure there will be many questions/concerns/conspiracy theories surrounding my resignation, and I plan to address them all.”

Khan, a former Miss New Jersey, stirred internet outrage after sharing a pair of memes downplaying the atrocities of Stalin’s prisons of the 1930s through 1950s.

“Capitalists fooled you … again,” read the memes that go on to list a number of “facts,” including “Freedom of speech allowed,” “Education, music and theater for prisoners” and “Sentence revoked on good conduct.”

None of these things are true. In one meme shared by Khan, it attributed a bulleted list of claims to a “Source: Stalin haters won’t believe any source.”

Stalin’s murderous decades ruling the Soviet Union caused tens of millions of deaths, with many of them  happening in his gulag prison network.

In a statement, Khan’s then-employer condemned the remarks and promised to investigate the issue and whether the tweets merited disciplinary action.

“RT strongly condemns the posts in question. Ms Kahn’s posts do not represent the network, and were uninformed and misguided. RT is conducting a disciplinary review related to the situation,” a spokesperson told TheWrap at the time.

It’s unclear whether that review was ever completed or why RT would launch an investigation into an employee that was already planning to leave the network. Khan did not immediately respond to request for comment from TheWrap. An RT spokesperson would only would confirm that she had resigned and refused to answer any specific questions.

Khan herself ultimately backed away from her claims about Stalin, tweeting out an apology last week before briefly deactivating her account.

“I have just found out that the memes I shared re: Stalin’s gulags were inaccurate. My apologies to all those who were offended,” she said. “I also in no way intended to make light of the tragic mass persecutions they took place under the Stalin regime and I again apologize for sharing this misleading and offensive information.”

Related stories from TheWrap:

RT Correspondent Faces Disciplinary Review After 'Misguided' Praise of Stalin's Gulags

GOP Congressman Denounces Family for Endorsing Opponent: 'Stalin Would Be Proud'

16 Hollywood Movies Banned in Other Countries, From 'Noah' to 'The Death of Stalin' (Photos)

Jeffrey Tambor Disappeared From 'Stalin' Movie Poster

RT Correspondent Faces Disciplinary Review After ‘Misguided’ Praise of Stalin’s Gulags

RT’s Kremlin-financed Washington Correspondent Sameera Khan will face a “disciplinary review” after posting memes to Twitter praising the gulags of Joseph Stalin.
“RT strongly condemns the posts in question. Ms Kahn’s post…

RT’s Kremlin-financed Washington Correspondent Sameera Khan will face a “disciplinary review” after posting memes to Twitter praising the gulags of Joseph Stalin.

“RT strongly condemns the posts in question. Ms Kahn’s posts do not represent the network, and were uninformed and misguided. RT is conducting a disciplinary review related to the situation,” a spokesperson told TheWrap on Tuesday.

Khan, a former Miss New Jersey, shared two memes Monday that suggested the Soviet prison camps weren’t actually so bad and that their brutal reputation was a result of “capitalist” propaganda. She came in for immediate criticism online before ultimately deleting the posts — and her entire Twitter account.

“Capitalists fooled you … again,” read the memes that go on to list a number of “facts” including, “Freedom of speech allowed,” “Education, music and theater for prisoners” and “Sentence revoked on good conduct.”

None of these things are true. In one meme, an area dedicated to “source” instead read that “Stalin haters won’t believe any source”

Internet sleuths soon discovered many more instances of Khan praising the dictator in other tweets.

“No man has made a greater contribution to history than Stalin,” she told a Twitter user, before saying that nobody should be reading “western propaganda.”

In other tweets, Khan actively worked to downplay the atrocities of Stalin’s tyranny, according to another Twitter user.

Joseph Stalin ruled the Soviet Union from the mid 1920s until his death in 1953. His regime caused the deaths of millions of Russians, with many of them dying in his gulag prison network.

RT — formerly known as Russia Today — is Russia’s premiere state media enterprise and has been required to register as a “foreign agent” in the United States since November 2017. A rep for the company did not immediately respond to a request for comment from TheWrap.

In a statement some hours before she deleted her Twitter account, Khan apologized for the memes.

“I have just found out that the memes I shared re: Stalin’s gulags were inaccurate. My apologies to all those who were offended,” she said. “I also in no way intended to make light of the tragic mass persecutions they took place under the Stalin regime and I again apologize for sharing this misleading and offensive information.”

Related stories from TheWrap:

Watch Kremlin-Backed Russia Today Take Over C-SPAN's Feed (Video)

Russia Today Reporter Quits Over Malaysian Plane Crash Coverage

Barbara Walters Rips Russia Today Anchor Who Quit: She's Not 'A Hero' (Video)

'The Death of Stalin' Review: Is This 1950s Russia, or Today's Washington?

Russian Media Mourns Ed Schultz: ‘Champion of the American Working Class’

RT America, the U.S.-based media outlet funded by Vladimir Putin’s Russian government, issued a lengthy statement of condolence on Thursday after the death of American broadcaster Ed Schultz, who was an anchor for the channel since 2016.

“Ed was a champion of the American working class. He saw government as a potential force for good, gave voice to labor unions, spoke inconvenient truths about American foreign policy, and wanted the U.S. to be a role model for the world,” read a statement from the network. “He was praised for his ability to think creatively, ask the tough questions, and give opponents the benefit of the doubt.”

Those sentiments were echoed by Schultz’s bosses, who took care to note his “patriotism.”

Also Read: Russia’s Sputnik News Casually Imagines ‘Nuclear Explosion Outside White House’ (Video)

“He was an unconditional patriot of his country, an honest and principled man,” said RT chief editor Margarita Simonyan. “When the campaign against RT America began and the channel was forced to register as a ‘foreign agent,’ Ed set an example for all of us, saying: ‘Let them call me what they want, I am going to speak the truth no matter what.’”

RT, formally known as “Russia Today,” had long been derided by media critics as a mouthpiece of the Russian government designed to spew Kremlin propaganda. In November, 2017 it was forced to register with the U.S. government as a foreign agent.

Russia Today’s brilliant, ugly, paranoid outdoor advertising campaign in Brooklyn… pic.twitter.com/thMRHjERs8

— Noah Shachtman (@NoahShachtman) August 15, 2014

Also Read: Ed Schultz, Former MSNBC Host, Dies at 64

Since the launch of their English language “America” bureau, the network sought to enlist high-profile American stars like Schultz and CNN icon Larry King to convey its message.

In a memorial of its own, RT’s sister propaganda network Sputnik tellingly remembered Schlutz for how he “pushed back against claims in the mainstream US media that Russia had interfered in the presidential election in favor of Donald Trump.”

Schultz’s unfounded claims fit well into Vladimir Putin preferred narrative, but is broadly at odds with a wide consensus of of United States intelligence agencies and members of both parties.

Before joining RT, Schultz spent six years an an anchor for MSNBC.

Related stories from TheWrap:

Chris Evans Wishes Alter Ego Captain America Happy Birthday: ‘I Hear 100 Is the New 20’

‘First Purge’ Takes First Shot at Box Office With $9.3 Million Start on July 4

Fox News Host Kimberly Guilfoyle Parties With Trump and Don Jr at White House

‘Morning Joe’ Mocks Alan Dershowitz for Lost Martha’s Vineyard Friends: ‘McCarthyism Is Back’

RT America, the U.S.-based media outlet funded by Vladimir Putin’s Russian government, issued a lengthy statement of condolence on Thursday after the death of American broadcaster Ed Schultz, who was an anchor for the channel since 2016.

“Ed was a champion of the American working class. He saw government as a potential force for good, gave voice to labor unions, spoke inconvenient truths about American foreign policy, and wanted the U.S. to be a role model for the world,” read a statement from the network. “He was praised for his ability to think creatively, ask the tough questions, and give opponents the benefit of the doubt.”

Those sentiments were echoed by Schultz’s bosses, who took care to note his “patriotism.”

“He was an unconditional patriot of his country, an honest and principled man,” said RT chief editor Margarita Simonyan. “When the campaign against RT America began and the channel was forced to register as a ‘foreign agent,’ Ed set an example for all of us, saying: ‘Let them call me what they want, I am going to speak the truth no matter what.'”

RT, formally known as “Russia Today,” had long been derided by media critics as a mouthpiece of the Russian government designed to spew Kremlin propaganda. In November, 2017 it was forced to register with the U.S. government as a foreign agent.

Since the launch of their English language “America” bureau, the network sought to enlist high-profile American stars like Schultz and CNN icon Larry King to convey its message.

In a memorial of its own, RT’s sister propaganda network Sputnik tellingly remembered Schlutz for how he “pushed back against claims in the mainstream US media that Russia had interfered in the presidential election in favor of Donald Trump.”

Schultz’s unfounded claims fit well into Vladimir Putin preferred narrative, but is broadly at odds with a wide consensus of of United States intelligence agencies and members of both parties.

Before joining RT, Schultz spent six years an an anchor for MSNBC.

Related stories from TheWrap:

Chris Evans Wishes Alter Ego Captain America Happy Birthday: 'I Hear 100 Is the New 20'

'First Purge' Takes First Shot at Box Office With $9.3 Million Start on July 4

Fox News Host Kimberly Guilfoyle Parties With Trump and Don Jr at White House

'Morning Joe' Mocks Alan Dershowitz for Lost Martha's Vineyard Friends: 'McCarthyism Is Back'

Russian News Network RT On Washington DC Airwaves? Nyet!

Russian broadcaster RT is being taken off the air in Washington, DC as of midnight on Sunday.
The English-language channel, formerly known as Russia Today, has been described by US intelligence agencies as “state-run propaganda.” RT counters that it is a news operation that provides alternative information under the slogan, “Question More.”
RT is carried by digital stations WNVT and WNVC in the Northern Virginia area, and the stations’ owner auctioned off its share…

Russian broadcaster RT is being taken off the air in Washington, DC as of midnight on Sunday. The English-language channel, formerly known as Russia Today, has been described by US intelligence agencies as “state-run propaganda.” RT counters that it is a news operation that provides alternative information under the slogan, “Question More.” RT is carried by digital stations WNVT and WNVC in the Northern Virginia area, and the stations’ owner auctioned off its share…

YouTube Adds Funding Disclaimers to Videos From RT, Other News Publishers

The next time you watch a video from Russia’s RT on YouTube, you might encounter a disclaimer of sorts: YouTube is beginning to add special funding notices to videos and live streams from news publishers that are government- or publicly funded. These notices will include a link to the Wikipedia page of a news publisher, […]

The next time you watch a video from Russia’s RT on YouTube, you might encounter a disclaimer of sorts: YouTube is beginning to add special funding notices to videos and live streams from news publishers that are government- or publicly funded. These notices will include a link to the Wikipedia page of a news publisher, […]

Google Deals Blow to Russian Propaganda Sites With ‘Derank’ Decision

Google doesn’t have time for Russian propaganda.

The search monolith is going to start “deranking” sites Russia Today and Sputnik — Kremlin-funded media outlets that have come under fire in the wake of the 2016 U.S. election — company Chairman Eric Schmidt said at the Halifax International Security Forum on Tuesday.

The move would bump the outlets down on Google’s search results, making it tougher for the sites to grab eyeballs. Schmidt added Google’s decision isn’t a matter of free speech versus censorship.

Also Read: Stephen Colbert Weighs in on Trump’s Weird Feud With LaVar Ball (Video)

“I am strongly not in favor of censorship. I am very strongly in favor of ranking. It’s what we do,” said Schmidt.”It’s a very legitimate question as to how we rank, A or B, right? And we do the best we can in millions and millions of rankings every day.”

Russia Today and Sputnik Editor-in-Chief Margarita Simonyan wasn’t thrilled with Schmidt’s comments.

“Good to have Google on record as defying all logic and reason: facts aren’t allowed if they come from RT, ‘because Russia’ — even if we have Google on Congressional record saying they’ve found no manipulation of their platform or policy violations by RT,” said Simonyan in a statement.

Also Read: Twitter Celebrates LaVar Ball’s Latest Baffling CNN Appearance (Video)

Described by U.S. intelligence agencies as a “state-run propaganda machine,” RT had to register as a “foreign agent” last week with the Department of Justice. This came on the heels of Twitter banning advertisements from RT and Sputnik in October.

Related stories from TheWrap:

Megyn Kelly on Charlie Rose: Now I Get Why He Grilled Me on Sexual Harassment at Fox News

CBS Goes Dark on Dish Ahead of Thanksgiving NFL Game: Let the Finger-Pointing Begin

Mika Brzezinski Blasted for Sounding Alarm on Harassment as ‘Morning Joe’ Regulars Drop Like Flies

Google doesn’t have time for Russian propaganda.

The search monolith is going to start “deranking” sites Russia Today and Sputnik — Kremlin-funded media outlets that have come under fire in the wake of the 2016 U.S. election — company Chairman Eric Schmidt said at the Halifax International Security Forum on Tuesday.

The move would bump the outlets down on Google’s search results, making it tougher for the sites to grab eyeballs. Schmidt added Google’s decision isn’t a matter of free speech versus censorship.

“I am strongly not in favor of censorship. I am very strongly in favor of ranking. It’s what we do,” said Schmidt.”It’s a very legitimate question as to how we rank, A or B, right? And we do the best we can in millions and millions of rankings every day.”

Russia Today and Sputnik Editor-in-Chief Margarita Simonyan wasn’t thrilled with Schmidt’s comments.

“Good to have Google on record as defying all logic and reason: facts aren’t allowed if they come from RT, ‘because Russia’ — even if we have Google on Congressional record saying they’ve found no manipulation of their platform or policy violations by RT,” said Simonyan in a statement.

Described by U.S. intelligence agencies as a “state-run propaganda machine,” RT had to register as a “foreign agent” last week with the Department of Justice. This came on the heels of Twitter banning advertisements from RT and Sputnik in October.

Related stories from TheWrap:

Megyn Kelly on Charlie Rose: Now I Get Why He Grilled Me on Sexual Harassment at Fox News

CBS Goes Dark on Dish Ahead of Thanksgiving NFL Game: Let the Finger-Pointing Begin

Mika Brzezinski Blasted for Sounding Alarm on Harassment as 'Morning Joe' Regulars Drop Like Flies

Facebook Increases Transparency With ‘Paid for by’ Label on Election Ads

Facebook is aiming to make its massive ad business more transparent, announcing on Friday political advertisers will face an increased level of verification when running election-related campaigns.

Starting with U.S. federal elections, Facebook will add a “paid for by” tag to political ads, allowing users to click for more details on the advertiser. “Like other ads on Facebook, you will also be able to see an explanation of why you saw that particular ad,” said Facebook VP of Ads Rob Goldman in a post on the decision.

“We remain deeply committed to helping protect the integrity of the electoral process on Facebook,” continued Goldman. “And we will continue to work with our industry partners, lawmakers and our entire community to better ensure transparency and accountability in our advertising products.”

Also Read: Facebook Tests a ‘Pay to Play’ News Feed Model After ‘Explore’ Rollout

For advertisers that fail to comply with Facebook’s new rules, the social network will use artificial intelligence to verify details behind political campaigns. The update will roll out “starting next month,” with Facebook planning on extending it to countries outside the U.S. as well.

At the same time, Facebook is adding another layer of verification to its Pages, with users being able to click “View Ads” on a particular Page and see the ads its running.

Facebook’s move comes one day after Twitter banned advertisements from state-funded Russian outlets Sputnik and RT.

Also Read: CNN’s Michael Smerconish in ‘Facebook Purgatory,’ Can’t Access Own Page

Company execs are expected to meet with congressional investigators next Tuesday — the same day it reports its third quarter earnings.

Related stories from TheWrap:

Amazon Rockets 13 Percent to All-Time High, Makes Jeff Bezos Even More Rich

More Layoffs to Shake Up ESPN by End of This Year

Simon Cowell Hospitalized After Bad Fall at London Home

Facebook is aiming to make its massive ad business more transparent, announcing on Friday political advertisers will face an increased level of verification when running election-related campaigns.

Starting with U.S. federal elections, Facebook will add a “paid for by” tag to political ads, allowing users to click for more details on the advertiser. “Like other ads on Facebook, you will also be able to see an explanation of why you saw that particular ad,” said Facebook VP of Ads Rob Goldman in a post on the decision.

“We remain deeply committed to helping protect the integrity of the electoral process on Facebook,” continued Goldman. “And we will continue to work with our industry partners, lawmakers and our entire community to better ensure transparency and accountability in our advertising products.”

For advertisers that fail to comply with Facebook’s new rules, the social network will use artificial intelligence to verify details behind political campaigns. The update will roll out “starting next month,” with Facebook planning on extending it to countries outside the U.S. as well.

At the same time, Facebook is adding another layer of verification to its Pages, with users being able to click “View Ads” on a particular Page and see the ads its running.

Facebook’s move comes one day after Twitter banned advertisements from state-funded Russian outlets Sputnik and RT.

Company execs are expected to meet with congressional investigators next Tuesday — the same day it reports its third quarter earnings.

Related stories from TheWrap:

Amazon Rockets 13 Percent to All-Time High, Makes Jeff Bezos Even More Rich

More Layoffs to Shake Up ESPN by End of This Year

Simon Cowell Hospitalized After Bad Fall at London Home

Twitter Bans Advertising by Some Russia-Based Outlets

Twitter is saying nyet to Russian propaganda.

The social platform announced on Thursday it’s banning advertising from pro-Kremlin news outlets RT and Sputnik, stemming from its investigation into Russian meddling in the 2016 U.S. election.

“We did not come to this decision lightly, and are taking this step now as part of our ongoing commitment to help protect the integrity of the user experience on Twitter,” the company said in a blog post.

Also Read: Amazon Delivers Blowout Q3 Earnings, Stock Jumps 7 Percent After Hours

Twitter also pointed to an investigation from the “U.S. intelligence community” earlier this year, indicating RT and Sputnik attempted to “interfere with and disrupt the 2016 Presidential election, which is not something we want.”

While being banned from advertising, Sputnik and RT (which rebranded itself from “Russia Today” in 2009) are allowed to continue operating their accounts.

Twitter has pulled in $1.9 million in advertising from RT since 2011, including about $275,000 in U.S.-based advertising last year. The company said it’ll be donating the money to “support external research into the use of Twitter in civic engagement and elections.”

Also Read: IMAX Has Blockbuster 3rd Quarter Earnings, Spurred by ‘Dunkirk’ and ‘It’

In a post quickly following Twitter’s announcement, RT pushed back against the company’s ban, calling it “absolutely groundless and greatly-misleading.”

“Twitter representatives pitched to RT a large-sum advertising proposal,” the state-owned outlet said in its post. “It was developed around promoting RT’s US election coverage on the micro-blogging platform. This proposal was eventually declined by RT.”

Last month, Twitter told the Senate and House intelligence committees it had “took action” against 201 Russian troll-farms peddling fake news. The company added it’s updating its tools to weed out fake news, including automation to detect “non-human activity patterns” and spam accounts connected to a single source.

Related stories from TheWrap:

Ryan Murphy’s ‘Pose’ Adds Evan Peters, Kate Mara, James Van Der Beek, Tatiana Maslany

Universal TV Head’s Plan to Change Hollywood Culture: ‘Conscientious Men and More Women in Control’

Chrissy Teigen Apologizes for Nip-Slip: ‘I Have Nipples. It’s Not Something I’m Proud of’ (Video)

Twitter is saying nyet to Russian propaganda.

The social platform announced on Thursday it’s banning advertising from pro-Kremlin news outlets RT and Sputnik, stemming from its investigation into Russian meddling in the 2016 U.S. election.

“We did not come to this decision lightly, and are taking this step now as part of our ongoing commitment to help protect the integrity of the user experience on Twitter,” the company said in a blog post.

Twitter also pointed to an investigation from the “U.S. intelligence community” earlier this year, indicating RT and Sputnik attempted to “interfere with and disrupt the 2016 Presidential election, which is not something we want.”

While being banned from advertising, Sputnik and RT (which rebranded itself from “Russia Today” in 2009) are allowed to continue operating their accounts.

Twitter has pulled in $1.9 million in advertising from RT since 2011, including about $275,000 in U.S.-based advertising last year. The company said it’ll be donating the money to “support external research into the use of Twitter in civic engagement and elections.”

In a post quickly following Twitter’s announcement, RT pushed back against the company’s ban, calling it “absolutely groundless and greatly-misleading.”

“Twitter representatives pitched to RT a large-sum advertising proposal,” the state-owned outlet said in its post. “It was developed around promoting RT’s US election coverage on the micro-blogging platform. This proposal was eventually declined by RT.”

Last month, Twitter told the Senate and House intelligence committees it had “took action” against 201 Russian troll-farms peddling fake news. The company added it’s updating its tools to weed out fake news, including automation to detect “non-human activity patterns” and spam accounts connected to a single source.

Related stories from TheWrap:

Ryan Murphy's 'Pose' Adds Evan Peters, Kate Mara, James Van Der Beek, Tatiana Maslany

Universal TV Head's Plan to Change Hollywood Culture: 'Conscientious Men and More Women in Control'

Chrissy Teigen Apologizes for Nip-Slip: 'I Have Nipples. It's Not Something I'm Proud of' (Video)

Twitter Bans Russia’s RT and Sputnik From Advertising Following U.S. Election Probe

Twitter said it will reject all advertising from two Russian media organizations — Russia Today (RT) and Sputnik — following its investigation into Russia-led efforts to interfere with the 2016 U.S. presidential election. However, both RT, Russia’s state-funded broadcaster, and government-controlled news agency Sputnik will be allowed to “remain organic users” on Twitter, the company […]

Twitter said it will reject all advertising from two Russian media organizations — Russia Today (RT) and Sputnik — following its investigation into Russia-led efforts to interfere with the 2016 U.S. presidential election. However, both RT, Russia’s state-funded broadcaster, and government-controlled news agency Sputnik will be allowed to “remain organic users” on Twitter, the company […]

Facebook Blocks Kremlin-Funded RT From Posting Content Until After Trump Inauguration

RT, Russia’s state-funded broadcaster, said it has been temporarily banned from posting anything on Facebook except text messages until after Donald Trump has been sworn in as the 45th president of the U.S. on Friday. Facebook instituted the ban on RT (formerly known as Russia Today) after the news org was accused of illegally live-streaming… Read more »

RT, Russia’s state-funded broadcaster, said it has been temporarily banned from posting anything on Facebook except text messages until after Donald Trump has been sworn in as the 45th president of the U.S. on Friday. Facebook instituted the ban on RT (formerly known as Russia Today) after the news org was accused of illegally live-streaming... Read more »