Wall Street Journal Suggests Jared and Ivanka Should Quit White House: ‘Political Liabilities’

The Wall Street Journal is raising new questions about Jared Kushner and Ivanka Trump’s continued usefulness in the White House. In an editorial published Wednesday, the Rupert Murdoch-owned newspaper said the couple needed to consider whether it was time to leave the West Wing.

“Mr. Kushner and Ivanka have to decide if they’d serve themselves and the President better by walking away from their formal White House roles,” wrote the paper’s editorial board. “Giving up their White House positions would be a bitter remedy, but Mr. Kushner and first daughter Ivanka could still offer advice as outsiders.”

WSJ warned that if Jared Kushner’s contacts with Russia were more extensive than is currently known, it would be smart for him to leave his position in the White House.

Also Read: Jared Kushner Is Registered to Vote as a Woman, Twitter Says ‘Lock Her Up’

“He and President Trump would both better off if Mr. Kushner were out of the White House before they become public,” the paper said.

The argument was repeated almost verbatim on Fox News Thursday afternoon by Chris Wallace.

Anti-Kushner drumbeat growing in Murdoch-land

Chris Wallace today:
“What’s clear to me in all of this is that the long knives are out for Jared Kushner”

WSJ Editorial yesterday:
“The long knives are out for Mr. Kushner”https://t.co/iTlteFFpea pic.twitter.com/i12RBt34wp

— Jon Levine (@LevineJonathan) March 1, 2018

Despite being a critical part of the pro-Trump media, the Wall Street Journal and Murdoch have taken a tougher line with the president in recent weeks.

In January, Trump accused the paper of misrepresenting an Oval Office interview he granted them about North Korea. Both the White House and WSJ released their own audio to substantiate their version of events.

Also Read: James Woods Calls on Trump to ‘Unleash the Dogs of War’

The Murdoch-owned New York Post — a Trump favorite — has also taken an increasingly strident position in favor of gun control.

“Mr. President, please act,” the tabloid blared in very large letters last month after the school shooting in Parkland, Florida. “We need sensible gun control to help stop the slaughter.”

Related stories from TheWrap:

Trump Calls Wall Street Journal Fake News Over Kim Jong-Un Quote

Wall Street Journal Top Editor Trashes Staff Over Trump Coverage: ‘Commentary Dressed Up as News’

Joseph Rago, Wall Street Journal Editorial Writer, Dies at 34

Michael Flynn Linked to Russian Hackers, Wall Street Journal Reports

The Wall Street Journal is raising new questions about Jared Kushner and Ivanka Trump’s continued usefulness in the White House. In an editorial published Wednesday, the Rupert Murdoch-owned newspaper said the couple needed to consider whether it was time to leave the West Wing.

“Mr. Kushner and Ivanka have to decide if they’d serve themselves and the President better by walking away from their formal White House roles,” wrote the paper’s editorial board. “Giving up their White House positions would be a bitter remedy, but Mr. Kushner and first daughter Ivanka could still offer advice as outsiders.”

WSJ warned that if Jared Kushner’s contacts with Russia were more extensive than is currently known, it would be smart for him to leave his position in the White House.

“He and President Trump would both better off if Mr. Kushner were out of the White House before they become public,” the paper said.

The argument was repeated almost verbatim on Fox News Thursday afternoon by Chris Wallace.

Despite being a critical part of the pro-Trump media, the Wall Street Journal and Murdoch have taken a tougher line with the president in recent weeks.

In January, Trump accused the paper of misrepresenting an Oval Office interview he granted them about North Korea. Both the White House and WSJ released their own audio to substantiate their version of events.

The Murdoch-owned New York Post — a Trump favorite — has also taken an increasingly strident position in favor of gun control.

“Mr. President, please act,” the tabloid blared in very large letters last month after the school shooting in Parkland, Florida. “We need sensible gun control to help stop the slaughter.”

Related stories from TheWrap:

Trump Calls Wall Street Journal Fake News Over Kim Jong-Un Quote

Wall Street Journal Top Editor Trashes Staff Over Trump Coverage: 'Commentary Dressed Up as News'

Joseph Rago, Wall Street Journal Editorial Writer, Dies at 34

Michael Flynn Linked to Russian Hackers, Wall Street Journal Reports

Breitbart Backer Rebekah Mercer Blasts Bannon: He ‘Took Breitbart in the Wrong Direction’

Breitbart funder Rebekah Mercer blasted the company’s former leader Steve Bannon, Thursday saying he took the website the wrong direction and that his resignation offered the opportunity for charting a new course.

“Stephen Bannon, its former chairman, took Breitbart in the wrong direction. Now that Mr. Bannon has resigned, Breitbart has the opportunity to refine its message and expand its influence.” Mercer wrote in an op-ed for the Wall Street Journal.

Mercer did not offer any specifics about what Breitbart’s “refined” message might look like.

Also Read: Breitbart Writer Warns ‘Feminist Witches’ Are Trying to ‘Hex’ President Trump

Mercer, the daughter of the reclusive hedge fund billionaire Robert Mercer, dedicated most of the piece to expounding on her political beliefs, which have been the subject of much speculation given her family’s investment in Breitbart.

“Some have recklessly described me as supporting toxic ideologies such as racism and anti-Semitism. More recently I have been accused of being ‘anti-science.’” she wrote.  “These absurd smears have inspired a few gullible, but vicious, characters to make credible death threats against my family and me.”

Once a media superstar who vaulted to the White House as President Donald Trump’s chief strategist, Steve Bannon’s career exploded after Michael Wolff reported disparaging comments he made against Donald Trump Jr. in the book “Fire and Fury.”

The president promptly disavowed his former consigliere and ensuing backlash ultimately resulted in his departure from Breitbart on Jan. 9.

Related stories from TheWrap:

Breitbart Slams Trump as ‘Amnesty Don’ Over Latest Immigration Comments

Steve Bannon Exits Breitbart News, Will ‘Try and Reinvent Himself’

Breitbart Writer Warns ‘Feminist Witches’ Are Trying to ‘Hex’ President Trump

Steve Bannon Returns to Sirius XM as Breitbart News Expands Radio Reach

Breitbart funder Rebekah Mercer blasted the company’s former leader Steve Bannon, Thursday saying he took the website the wrong direction and that his resignation offered the opportunity for charting a new course.

“Stephen Bannon, its former chairman, took Breitbart in the wrong direction. Now that Mr. Bannon has resigned, Breitbart has the opportunity to refine its message and expand its influence.” Mercer wrote in an op-ed for the Wall Street Journal.

Mercer did not offer any specifics about what Breitbart’s “refined” message might look like.

Mercer, the daughter of the reclusive hedge fund billionaire Robert Mercer, dedicated most of the piece to expounding on her political beliefs, which have been the subject of much speculation given her family’s investment in Breitbart.

“Some have recklessly described me as supporting toxic ideologies such as racism and anti-Semitism. More recently I have been accused of being ‘anti-science.'” she wrote.  “These absurd smears have inspired a few gullible, but vicious, characters to make credible death threats against my family and me.”

Once a media superstar who vaulted to the White House as President Donald Trump’s chief strategist, Steve Bannon’s career exploded after Michael Wolff reported disparaging comments he made against Donald Trump Jr. in the book “Fire and Fury.”

The president promptly disavowed his former consigliere and ensuing backlash ultimately resulted in his departure from Breitbart on Jan. 9.

Related stories from TheWrap:

Breitbart Slams Trump as 'Amnesty Don' Over Latest Immigration Comments

Steve Bannon Exits Breitbart News, Will 'Try and Reinvent Himself'

Breitbart Writer Warns 'Feminist Witches' Are Trying to 'Hex' President Trump

Steve Bannon Returns to Sirius XM as Breitbart News Expands Radio Reach

Steve Wynn Steps Down as RNC Finance Chair Following Sexual Misconduct Accusations

Steve Wynn has stepped down as Republican National Committee (RNC) finance chair. The casino mogul had been accused of dozens of acts of sexual misconduct — including forcing one employee to have sex — in a Friday report from the Wall Street Journal.

“Today I accepted Steve Wynn’s resignation as Republican National Committee finance chair,” RNC chair Ronna Romney McDaniel said in a statement on Saturday.

A replacement for Wynn has not yet been named.

TheWrap reached out to Wynn for a statement on today’s news, but we did not immediately hear back.

Also Read: Casino Mogul Steve Wynn Accused of Sexual Misconduct by Dozens of Women (Report)

A manicurist at Wynn’s flagship casino, Wynn Las Vegas, told the WSJ that in 2005 shortly after the opening of his namesake casino, Wynn “pressured her to take her clothes off” and have sex, despite insisting otherwise and telling him that she was married. The woman filed a human resources complaint and was later paid a $7.5 million settlement, according to sources familiar with the matter.

The payment was pointed to in a lawsuit from Wynn’s ex-wife, Elaine Wynn, and admitted by Wynn’s attorney. Wynn Resorts, in a statement to the WSJ, said she is trying to “tarnish the reputation of Mr. Wynn in an attempt to pressure a revised divorce settlement.”

Wynn told the WSJ that “the idea that I ever assaulted any woman is preposterous.”

The report outlines several claims of inappropriate behavior from Wynn, stretching across decades. One former massage therapist said Wynn would take off his towel and instruct her to “massage his penis to climax.” She felt she “had no choice but to agree,” since Wynn was her boss. At later appointments, he asked her to perform oral sex, but she refused, according to the report.

Another worker said Wynn made similar inappropriate massage requests, but eventually relented after being told it made the woman uncomfortable.

Also Read: ‘Wonder Years’ Mom Says Show Axed Over ‘Ridiculous’ Sexual Harassment Lawsuit Against Fred Savage

Other ex-employees said Wynn would walk around in “extremely short shorts without underwear,” and would often sit in a position where his genitals were exposed. Another employee said Wynn spent weeks pursuing her — at one point asking, “so when are you going to come into my office and f– me?” In one instance, Wynn grabbed her and tried to kiss her, but she “slipped out,” according to the report.

Wynn is known as one of the leading builders in Las Vegas. The 75-year-old was involved in numerous projects, including the Bellagio, Mirage and Treasure Island casinos. His 12 percent stake in Wynn Resorts is worth more than $2 billion. But the company’s stock took a beating on Friday, falling 7 percent to about $186 per share after the report was published.

Read the full WSJ report here.

Related stories from TheWrap:

Hillary Clinton Protected 2008 Campaign Staffer Accused of Sexual Misconduct (Report)

James Franco Erased From Vanity Fair Cover After Sexual Misconduct Accusations

Ron Jeremy Banned From Porn’s AVN Awards After Sexual Assault Accusations

Steve Wynn has stepped down as Republican National Committee (RNC) finance chair. The casino mogul had been accused of dozens of acts of sexual misconduct — including forcing one employee to have sex — in a Friday report from the Wall Street Journal.

“Today I accepted Steve Wynn’s resignation as Republican National Committee finance chair,” RNC chair Ronna Romney McDaniel said in a statement on Saturday.

A replacement for Wynn has not yet been named.

TheWrap reached out to Wynn for a statement on today’s news, but we did not immediately hear back.

A manicurist at Wynn’s flagship casino, Wynn Las Vegas, told the WSJ that in 2005 shortly after the opening of his namesake casino, Wynn “pressured her to take her clothes off” and have sex, despite insisting otherwise and telling him that she was married. The woman filed a human resources complaint and was later paid a $7.5 million settlement, according to sources familiar with the matter.

The payment was pointed to in a lawsuit from Wynn’s ex-wife, Elaine Wynn, and admitted by Wynn’s attorney. Wynn Resorts, in a statement to the WSJ, said she is trying to “tarnish the reputation of Mr. Wynn in an attempt to pressure a revised divorce settlement.”

Wynn told the WSJ that “the idea that I ever assaulted any woman is preposterous.”

The report outlines several claims of inappropriate behavior from Wynn, stretching across decades. One former massage therapist said Wynn would take off his towel and instruct her to “massage his penis to climax.” She felt she “had no choice but to agree,” since Wynn was her boss. At later appointments, he asked her to perform oral sex, but she refused, according to the report.

Another worker said Wynn made similar inappropriate massage requests, but eventually relented after being told it made the woman uncomfortable.

Other ex-employees said Wynn would walk around in “extremely short shorts without underwear,” and would often sit in a position where his genitals were exposed. Another employee said Wynn spent weeks pursuing her — at one point asking, “so when are you going to come into my office and f– me?” In one instance, Wynn grabbed her and tried to kiss her, but she “slipped out,” according to the report.

Wynn is known as one of the leading builders in Las Vegas. The 75-year-old was involved in numerous projects, including the Bellagio, Mirage and Treasure Island casinos. His 12 percent stake in Wynn Resorts is worth more than $2 billion. But the company’s stock took a beating on Friday, falling 7 percent to about $186 per share after the report was published.

Read the full WSJ report here.

Related stories from TheWrap:

Hillary Clinton Protected 2008 Campaign Staffer Accused of Sexual Misconduct (Report)

James Franco Erased From Vanity Fair Cover After Sexual Misconduct Accusations

Ron Jeremy Banned From Porn's AVN Awards After Sexual Assault Accusations

Casino Mogul Steve Wynn Accused of Sexual Misconduct by Dozens of Women (Report)

Casino maven Steve Wynn has been accused of dozens of acts of sexual misconduct — including forcing one employee to have sex — according to a new report from the Wall Street Journal.

A manicurist told the WSJ that in 2005 shortly after the opening of his namesake casino, Wynn “pressured her to take her clothes off” and have sex, despite insisting otherwise and telling him that she was married. The woman filed a human resources complaint and was later paid a $7.5 million settlement, according to sources familiar with the matter.

The payment was pointed to in a lawsuit from Wynn’s ex-wife, Elaine Wynn, and admitted by Wynn’s attorney. Wynn Resorts, in a statement to the WSJ, said she is trying to “tarnish the reputation of Mr. Wynn in an attempt to pressure a revised divorce settlement.”

Also Read: Anne Heche Suggests Harvey Weinstein Fired Her From Miramax Film After She Refused Sexual Contact

Wynn told the WSJ that “the idea that I ever assaulted any woman is preposterous.”

The report outlines several claims of inappropriate behavior from Wynn, stretching across decades. One former massage therapist said Wynn would take off his towel and instruct her to “massage his penis to climax.” She felt she “had no choice but to agree,” since Wynn was her boss. At later appointments, he asked her to perform oral sex, but she refused, according to the report.

Another worker said Wynn made similar inappropriate massage requests, but eventually relented after being told it made the woman uncomfortable.

Also Read: James Franco Accuser Calls Star ‘Exploitative’ But ‘Absolutely Not a Harvey Weinstein’

Other ex-employees said Wynn would walk around in “extremely short shorts without underwear,” and would often sit in a position where his genitals were exposed. Another employee said Wynn spent weeks pursuing her — at one point asking “so when are you going to come into my office and f— me?” In one instance, Wynn grabbed her and tried to kiss her, but she “slipped out,” according to the report.

Wynn is known as one of the leading builders in Las Vegas. The 75-year-old was involved in numerous projects, including the Bellagio, Mirage, and Treasure Island casinos. His 12 percent stake in Wynn Resorts is worth more than $2 billion. But the company’s stock is taking a beating on Friday, falling 7 percent to about $186 per share after the report was published.

Read the full WSJ report here.

Related stories from TheWrap:

Harvey Weinstein Dictated Emails While Naked, Ex-Assistant Says in Lawsuit

Harvey Weinstein Won’t Be in Credits for Paramount Network’s ‘Yellowstone,’ ‘Waco’

Paul Sorvino on Harvey Weinstein: ‘I Will Kill the Motherf—er’ (Video)

Casino maven Steve Wynn has been accused of dozens of acts of sexual misconduct — including forcing one employee to have sex — according to a new report from the Wall Street Journal.

A manicurist told the WSJ that in 2005 shortly after the opening of his namesake casino, Wynn “pressured her to take her clothes off” and have sex, despite insisting otherwise and telling him that she was married. The woman filed a human resources complaint and was later paid a $7.5 million settlement, according to sources familiar with the matter.

The payment was pointed to in a lawsuit from Wynn’s ex-wife, Elaine Wynn, and admitted by Wynn’s attorney. Wynn Resorts, in a statement to the WSJ, said she is trying to “tarnish the reputation of Mr. Wynn in an attempt to pressure a revised divorce settlement.”

Wynn told the WSJ that “the idea that I ever assaulted any woman is preposterous.”

The report outlines several claims of inappropriate behavior from Wynn, stretching across decades. One former massage therapist said Wynn would take off his towel and instruct her to “massage his penis to climax.” She felt she “had no choice but to agree,” since Wynn was her boss. At later appointments, he asked her to perform oral sex, but she refused, according to the report.

Another worker said Wynn made similar inappropriate massage requests, but eventually relented after being told it made the woman uncomfortable.

Other ex-employees said Wynn would walk around in “extremely short shorts without underwear,” and would often sit in a position where his genitals were exposed. Another employee said Wynn spent weeks pursuing her — at one point asking “so when are you going to come into my office and f— me?” In one instance, Wynn grabbed her and tried to kiss her, but she “slipped out,” according to the report.

Wynn is known as one of the leading builders in Las Vegas. The 75-year-old was involved in numerous projects, including the Bellagio, Mirage, and Treasure Island casinos. His 12 percent stake in Wynn Resorts is worth more than $2 billion. But the company’s stock is taking a beating on Friday, falling 7 percent to about $186 per share after the report was published.

Read the full WSJ report here.

Related stories from TheWrap:

Harvey Weinstein Dictated Emails While Naked, Ex-Assistant Says in Lawsuit

Harvey Weinstein Won't Be in Credits for Paramount Network's 'Yellowstone,' 'Waco'

Paul Sorvino on Harvey Weinstein: 'I Will Kill the Motherf—er' (Video)

Trump Calls Wall Street Journal Fake News Over Kim Jong-Un Quote

President Donald Trump called The Wall Street Journal reporting “fake news” Sunday, saying the paper misquoted him as saying he had a “pretty good relationship” with North Korean leader Kim Jong-Un.

On Thursday, WSJ reported that Trump said, “I probably have a very good relationship with Kim Jong-un. I have relationships with people. I think you people are surprised.”

Trump called the report “fake news,” saying that he began the sentence “I’d” instead of “I,” which would change the meaning of the quote to the president saying he believes he could come to good terms with Kim Jong-Un instead of boasting of a relationship he already has with North Korea’s head of state, whom Trump has mocked on Twitter as “Little Rocket Man.”

The Wall Street Journal stated falsely that I said to them “I have a good relationship with Kim Jong Un” (of N. Korea). Obviously I didn’t say that. I said “I’d have a good relationship with Kim Jong Un,” a big difference. Fortunately we now record conversations with reporters…

– Donald J. Trump (@realDonaldTrump) January 14, 2018

…and they knew exactly what I said and meant. They just wanted a story. FAKE NEWS!

– Donald J. Trump (@realDonaldTrump) January 14, 2018

White House Press Secretary Sarah Huckabee Sanders also criticized the paper, releasing on Twitter what she called the “official audio showing WSJ misquoting” Trump, along with an image with the words “fake news” in large red letters. WSJ responded by posting its own audio and releasing a statement saying it was standing by its reporting.

pic.twitter.com/u9MHhxkOt0

– Sarah Sanders (@PressSec) January 13, 2018

We have reviewed the audio from our interview with President Trump, as well as the transcript provided by an external service, and stand by what we reported. Here is audio of the portion the White House disputes. https://t.co/eWcmiHrXJg pic.twitter.com/bx9fGFWaPw

– The Wall Street Journal (@WSJ) January 14, 2018

Earlier this month, Trump promised that he would announce “the most dishonest & corrupt media awards of the year,” and last week postponed the mocking awards to Wednesday citing high interest. Trump has not announced the winners of his awards yet, nor has the White House released any statement announcing when he would do so.

Tru

Related stories from TheWrap:

Video: The Word ‘Shithole’ is Being Projected Onto Trump’s DC Hotel

Hollywood Goes Ballistic on Trump Over Hawaii Missile Scare: ‘Load of Bull—’

James Cameron Rips Trump’s America, Fox News: ‘I Kinda Don’t Give a S— Anymore’

President Donald Trump called The Wall Street Journal reporting “fake news” Sunday, saying the paper misquoted him as saying he had a “pretty good relationship” with North Korean leader Kim Jong-Un.

On Thursday, WSJ reported that Trump said, “I probably have a very good relationship with Kim Jong-un. I have relationships with people. I think you people are surprised.”

Trump called the report “fake news,” saying that he began the sentence “I’d” instead of “I,” which would change the meaning of the quote to the president saying he believes he could come to good terms with Kim Jong-Un instead of boasting of a relationship he already has with North Korea’s head of state, whom Trump has mocked on Twitter as “Little Rocket Man.”

White House Press Secretary Sarah Huckabee Sanders also criticized the paper, releasing on Twitter what she called the “official audio showing WSJ misquoting” Trump, along with an image with the words “fake news” in large red letters. WSJ responded by posting its own audio and releasing a statement saying it was standing by its reporting.

Earlier this month, Trump promised that he would announce “the most dishonest & corrupt media awards of the year,” and last week postponed the mocking awards to Wednesday citing high interest. Trump has not announced the winners of his awards yet, nor has the White House released any statement announcing when he would do so.

Tru

Related stories from TheWrap:

Video: The Word 'Shithole' is Being Projected Onto Trump's DC Hotel

Hollywood Goes Ballistic on Trump Over Hawaii Missile Scare: 'Load of Bull—'

James Cameron Rips Trump's America, Fox News: 'I Kinda Don't Give a S— Anymore'

Trump Attorney Arranged $130K Hush Agreement With Porn Star: Report

As if this day couldn’t get any worse for Donald Trump, a Wall Street Journal report is alleging that a top lawyer for the Trump Organization paid $130,000 to a former adult film star to keep her quiet a month before the 2016 presidential election.
The WSJ reports that Trump lawyer Michael Cohen negotiated a nondisclosure agreement in October 2016 with Stephanie Clifford (nom de porn: Stormy Daniels) “that precluded her from publicly discussing an alleged sexual encounter…

As if this day couldn’t get any worse for Donald Trump, a Wall Street Journal report is alleging that a top lawyer for the Trump Organization paid $130,000 to a former adult film star to keep her quiet a month before the 2016 presidential election. The WSJ reports that Trump lawyer Michael Cohen negotiated a nondisclosure agreement in October 2016 with Stephanie Clifford (nom de porn: Stormy Daniels) “that precluded her from publicly discussing an alleged sexual encounter…

Trump Lawyer Set $130,000 Hush-Money Payout to Porn Star, WSJ Reports

The Wall Street Journal Friday reported that President Trump’s longtime lawyer, Michael Cohen, arranged to pay a porn star $130,000 before the 2016 presidential election to buy her silence about a sexual encounter she had with Donald Trump.

According to the report, Cohen, who’s been Trump’s top lawyer at the Trump organization for nearly a decade, arranged the deliver the cash to Stephanie Clifford — known in the adult industry as Stormy Daniels — in October 2016, after her lawyer negotiated the nondisclosure agreement with Cohen.

Clifford did not respond to the WSJ’s request for comment, but Cohen sent the paper a two-paragraph statement by email addressed “TO WHOM IT MAY CONCERN” and signed by “Stormy Daniels” denying that she had a “sexual and/or romantic affair” with Trump.

According to the paper, Clifford said “privately” the encounter with Trump took place during a July 2006 celebrity golf tournament in Lake Tahoe, a year after Trump married his wife, Melania.

Also Read: Donald Trump Affair Story Suppressed by National Enquirer (Report)

Trump — who has faced sexual misconduct accusations from more than a dozen women during the presidential race — has denied any wrongdoing in the past.

Both The White House and Cohen did not immediately responded to TheWrap’s request for comment. Cohen did not respond to a text message on his phone.

A White House official told the WSJ Friday: “These are old, recycled reports, which were published and strongly denied prior to the election.”

Also Read: National Enquirer Did Trump’s Dirty Work Long Before ‘Morning Joe’ Blackmail Claim

The official did not respond to questions about an agreement with Clifford. The paper said it is not known whether Trump was aware of any agreement or payment.

Cohen issued a response, telling the WSJ: “President Trump once again vehemently denies any such occurrence as has Ms. Daniels.”

Cohen did not address the $130,000 payment.

“This is now the second time that you are raising outlandish allegations against my client. You have attempted to perpetuate this false narrative for over a year; a narrative that has been consistently denied by all parties since at least 2011,” Cohen added.

Also Read: Jared Kushner Told ‘Morning Joe’: Apologize to Trump to Kill National Enquirer Story (Report)

Last year, the WSJ broke the story that the company that owns the National Enquirer agreed to pay $150,000 to a former Playboy model, Karen McDougal, three months before the election for her story about an alleged affair she says happened a decade earlier with Trump, which the supermarket tabloid newspaper then shelved. The company said the payment was for Clifford to write fitness columns. (Reached through her representatives, Clifford did not immediately respond to a request for comment).

Clifford threatened to renege on the deal after she said the payment wasn’t being made quickly enough, WSJ reported. The paper also reported that the payment was eventually made.

Related stories from TheWrap:

Enquiring Minds Want to Know: Why All the Trump Propaganda in the National Enquirer?

11 National Enquirer Covers That Shilled for Donald Trump (Photos)

National Enquirer’s Pro-Trump, Anti-Hillary ‘News’ Draws Rachel Maddow’s Ire

The Wall Street Journal Friday reported that President Trump’s longtime lawyer, Michael Cohen, arranged to pay a porn star $130,000 before the 2016 presidential election to buy her silence about a sexual encounter she had with Donald Trump.

According to the report, Cohen, who’s been Trump’s top lawyer at the Trump organization for nearly a decade, arranged the deliver the cash to Stephanie Clifford — known in the adult industry as Stormy Daniels — in October 2016, after her lawyer negotiated the nondisclosure agreement with Cohen.

Clifford did not respond to the WSJ’s request for comment, but Cohen sent the paper a two-paragraph statement by email addressed “TO WHOM IT MAY CONCERN” and signed by “Stormy Daniels” denying that she had a “sexual and/or romantic affair” with Trump.

According to the paper, Clifford said “privately” the encounter with Trump took place during a July 2006 celebrity golf tournament in Lake Tahoe, a year after Trump married his wife, Melania.

Trump — who has faced sexual misconduct accusations from more than a dozen women during the presidential race — has denied any wrongdoing in the past.

Both The White House and Cohen did not immediately responded to TheWrap’s request for comment. Cohen did not respond to a text message on his phone.

A White House official told the WSJ Friday: “These are old, recycled reports, which were published and strongly denied prior to the election.”

The official did not respond to questions about an agreement with Clifford. The paper said it is not known whether Trump was aware of any agreement or payment.

Cohen issued a response, telling the WSJ: “President Trump once again vehemently denies any such occurrence as has Ms. Daniels.”

Cohen did not address the $130,000 payment.

“This is now the second time that you are raising outlandish allegations against my client. You have attempted to perpetuate this false narrative for over a year; a narrative that has been consistently denied by all parties since at least 2011,” Cohen added.

Last year, the WSJ broke the story that the company that owns the National Enquirer agreed to pay $150,000 to a former Playboy model, Karen McDougal, three months before the election for her story about an alleged affair she says happened a decade earlier with Trump, which the supermarket tabloid newspaper then shelved. The company said the payment was for Clifford to write fitness columns. (Reached through her representatives, Clifford did not immediately respond to a request for comment).

Clifford threatened to renege on the deal after she said the payment wasn’t being made quickly enough, WSJ reported. The paper also reported that the payment was eventually made.

Related stories from TheWrap:

Enquiring Minds Want to Know: Why All the Trump Propaganda in the National Enquirer?

11 National Enquirer Covers That Shilled for Donald Trump (Photos)

National Enquirer's Pro-Trump, Anti-Hillary 'News' Draws Rachel Maddow's Ire